מבוא למאמר העוסק בתחום בניית הדגמים

מעצבי מוצר נוהגים להשתמש באופן קבוע בדגמים פיזיים בכל תהליכי הפיתוח של המוצר. הם אינם ייחודיים בתחום זה – גם בתחומי עיצוב אחרים כגון אדריכלות, עיצוב נוף, עיצוב פנים, עיצוב תערוכות, ועוד… משתמשים רבות בדגמים. הדגמים משמשים לשם הבנת התכן, תקשורת עם הלקוח, תקשורת עם גורמי תכנון אחרים וכמובן לשיווק. השימוש בדגמים פיזיים רווח גם בתחומים אחרים: הנדסה (בדיקות במנהרות רוח של מטוסים ומבנים), תכנון תאורה, זיווד ותכן הנדסי, תכנון ייצור, סדרות אפס ועוד….

כבעל מקצוע העוסק בתחום זה בעשרים השנים האחרונות, הייתי עד למהפכה העוברת עליו (כמו גם על כל התחומים האחרים כגון עיצוב ותכנון), עם חדירת המחשבים לשולחנות השרטוט ולקווי הייצור. סביבת העבודה של תהליכי התכן הפכה לממוחשבת ע"י תכנות תיב"מ מתוחכמות, טכנולוגיות ייצור מגוונות וזולות כגון: חיתוך לייזר, C.N.C., דיגום מהיר לסוגיו, זמינות לכל משתמש וכמובן כל התחום האין סופי של ההדמיה הממוחשבת, מעלים שאלות על עתיד המקצוע.

מטרת העבודה לנסות ולהבין את הרקע ההיסטורי והמצב היום בתחום. לנתח את הטכנולוגיות והגישות הקיימות, לצפות את ההתפתחות בשנים הקרובות ולנסות ולהסיק מתוכם מסקנות לגבי עתיד המקצוע. תהליך העבודה יכלול לימוד מספרות קיימת וממידע זמין ברשת ומרעיונות עם גורמים מקצועיים בתחום (לקוחות, מעצבים, יצרנים ומפתחי טכנולוגיות).

צרו אתנו קשר

דילוג לתוכן